August 10, 2009

If I Love You, What Business Is It of Yours?

(Goethe)

Am o prietena (care n-o sa citeasca niciodata blogul asta) care de fiecare daca cand ii spun de o problema, incepe prin a-mi sublinia ce am gresit si cum as fi putut sa fac altfel, ca sa nu ajung aici.

Si totusi, daca o intrebi direct, ar jura ca sunt unul dintre cei mai inteligenti oameni pe care ii cunoaste. Hmm… poate tocmai de aceea! Oamenii foarte inteligenti nu fac greseli…

Mama n-are puteri magice, dar cand deschide gura vad automat rosu in fata ochilor si mi se infunda urechile. “Ce vrea sa manance copilul meu?”, “A venit copilul meu acasa?”, “Ce sa-i faca mama de mancare copilului?”

Copilul deja s-a saturat, i-a ajuns pana peste urechi, nu-i mai trebuie nimic/Nu stiu, n-am vazut niciun copil pe aici: cum arata? / Niste piure, ca tot nu-i place.

I-am privit amuzata de mai multe ori privirea perplexa, neintelegand in ruptul capului de ce naiba il iubesc tocmai pe el?

si fara inima e vai de picioare, nu doar fara cap. / capul e limitat la ce poate sti aici si acum. /viitorul e intotdeauna o aberatie statistica. /oamenii nu regreta niciodata ce au facut din dragoste, ci doar ca si-au pierdut capul.



Chestiile astea pe care le stii, dar nu le-ai verificat niciodata. Chestiile astea pe care iti pariezi viata zi de zi, care formeaza insasi fundatia lumii tale – axiomele. Intangibile. Imuabile. Nemuritoare.


Daca ai o problema, inseamna ca ai facut ceva gresit. (faci totul corect/perfect, n-ai probleme; daca ai fi facut totul bine, nu ajungeai aici)



Hrana inseamna iubire. Ca sa ma iubesti tre sa te hranesc.
Hrana inseamna mancare.

Daca-ti dau ceva de care ai nevoie, o sa ai nevoie de mine.Daca ai nevoie de mine, ma iubesti.

Daca accept ca tu nu mai esti un copil, trebuie sa accept ca eu am imbatranit si o sa mor mai curand decat sunt eu pregatita.

Cand imbatranesti mori.

Daca esti pregatit, poti sa faci fata la orice.

Nu putem fi egali, sau adulti in acelasi timp.



Daca eu nu accept ceva, nu exista.



Toate au o logica, inclusiv iubirea.
Toate
trebuie sa aiba o logica.
Nu poti iubi pe cineva
fara motiv, si ala trebuie sa fie rational (cu cap).
Iubesti numai atunci si pe aceia care se justifica rational. Altfel, e o prostie. O greseala. Sau nu exista (vezi mai sus).

Daca iubesti pe cineva nepotrivit, e o prostie. Potrivirea e o chestiune rationala.
Ce nu e rational, e o prostie. Sau o greseala. Sau nu exista.


Pot sa controlez numai ce inteleg.

Ceea ce inteleg, controlez.

Ceea ce controlez, nu ma raneste.
Si nu ma controleaza la randu-i.

Totul va fi ok, daca e sub controlul meu.

Trebuie sa controlez totul. Cu orice pret.

Daca nu controlez ceva, totul e pierdut,
si sunt un prost.
Daca sufar sunt un prost.



asteptarile:
binenteles ca… e de la sine inteles ca…toata lumea… normal ca… doar n-o sa… stim cu totii ca… evident ca… bine ca… doamne ajuta!


frustrarea:
ti-am spus de o mie de ori! Cine naiba ti-a spus ca…?! Ce bou! Ce idiot! tu n-ai vazut ca…? Cine naiba te crezi?! ? trebuia sa…! Unde ti-a stat capul? Asta gandeste cu picoarele! Sper ca nu te astepti ca…Tu n-ai vazaut ca… Nu gandesti? Pai asa se face…? Data viitoare…De fiecare data…


la baza umanitatii noastre, sta increderea mea in axiomele tale, si invers.
ce ne facem?