February 19, 2007

"Mie ar trebui sa-mi fie rusine! Nu-mi inteleg propriul suflet..."


cea mai originala cerere in casatorie pe care am auzit-o vreodata:




"Pana acum, de cate ori am vrut sa fac ceva rau, am facut-o.
Astfel am suferit mai putin.
Dar acum e altceva.

Te-am avut deja, dar nu m-am saturat.


E foarte greu.
Te implor sa-mi fii sotie.


Faimosul bandit Tajomaru te implora în genunchi.
Daca vrei, ma las de talhareala.
Am agonisit destul ca sa-tipot oferi o viata fara griji.
Dar daca nu vrei banii mei murdari sunt în stare sa si muncesc.
Ma voi umili vanzand maruntisuri pe strada, ca sa te întretin.
Voi face orice daca ma urmezi.

Ia-ma de barbat, te rog.

Te rog, spune ca vrei.

Nu mai plange si raspunde-mi.
Spune ca-mi vei fi sotie!
Spune!


Daca spui 'nu', nu-mi ramane decat sa te omor."





Rashômon (1950) de Akira Kurosawa.